Pewnego letniego dnia do naszej Agencji reklamowej zadzwonił Pan Marek, okazało się że jest producentem produktów konopnych na rynku hurtowym i zapragnął wprowadzić swoje produkty na rynek detaliczny oraz do sprzedaży online.
Po przeprowadzeniu dokładnej analizy oraz przedstawieniu raportu Klientowi, podczas wideokonferencji podjęta została decyzja o zaprojektowaniu i stworzeniu zupełnie nowej marki.
Na początek podjęliśmy się stworzenia nazwy dla całej marki oraz przygotowanie identyfikacji wizualnej oraz logo.
Po przeanalizowaniu rynku oraz zapoznaniu z wizją p.Marka przystąpiliśmy do działania. Podstawowymi cechami którymi ma wyróżniać się budowany brand są:
Dobra nazwa musi budzić skojarzenia z obszarem działania firmy, lecz również wskazywać lub nakłonić klienta do skojarzenia z odpowiednimi wartościami. W rezultacie do przyjętych założeń zaproponowaliśmy nazwy:
Po konsultacjach, wybór padł na nazwę Zielony Kapturek!
Jeszcze tego samego dnia rozpoczęliśmy pracę nad identyfikacją wizualną dla nowej marki pod nazwą Zielony Kapturek.
Postanowiliśmy całość identyfikacji oprzeć o wykreowaną postać Zielonego Kapturka, który od tego dnia został naszym Brand Hero!
Na wstępie przygotowaliśmy trzy propozycje logo z którego Klient wybrał jeden do dalszej obróbki.
Główne wskazówki do logo określały:
W rezultacie prac, po dokonaniu poprawek uzyskaliśmy logo oraz „twarz” Zielonego Kapturka.
W czasie kiedy nasz Klient głowił się jakie opakowania użyć dla swoich produktów, my puściliśmy wodzę naszej „dziecięcej” fantazji i stworzyliśmy nazwy dla nowo tworzonych produktów:
Po przedstawieniu propozycji projektów oraz naniesieniu poprawek wydrukowaliśmy pierwszą partię etykiet, aby móc przystąpić do sesji zdjęciowej, której efekty przerosły oczekiwania nawet p. Marka 🙂
Gdy pierwsze zdjęcia wyszły spod ręki retuszera, wraz z Klientem postanowiliśmy nie czekać i od razu ruszyć z kampanią reklamową w Social Mediach aby jak najprędzej zapoznać ludzi z nowopowstającą marką produktów konopnych.
Jako agencja reklamowa stworzyliśmy plan działania na najbliższe miesiące, jednym z zaplanowanych działań była seria wpisów które miały na celu przedstawić ciekawe wykorzystanie konopii na całym świecie oraz przybliżyć działanie CBD. Stworzyliśmy PRAWDZIWEGO Zielonego Kapturka (posty, zdjęcia z prawdziwymi osobami, postaciami są rozpoznawane oraz preferowane przez algorytmy Facebook oraz Instagram).
Gdy reklamy zostały zaprojektowane, ruch w social mediach rósł, my zabraliśmy się za budowę i uruchomienie sklepu internetowego aby przekierować zaciekawionych klientów z Instagrama i Facebooka do własnej platformy.
Pierwszy krok to przygotowanie angażujących tekstów (Copywriting) oraz radosnego layoutu strony.